З метою чіткої організації навчального процесу важливо правильно визначити структуру (етапи) кожного типу урока, яка відповідає його меті. Кожен з етапів вирішує свої міні-завдання, має притаманні саме йому особливості та найбільш раціональні методи й форми роботи.
ЗАПАМ'ЯТАЙ:
• Кожен із типів уроків має свою структуру,але вона орієнтовна: є етапи, обов'язкові для цього типу, а є й такі, що можуть бути відсутні або стати складовою частиною Інших етапів уроку.
Типові помилки
• У поурочному плані мета уроку не співпадає з типом уроку (наприклад, урок — засвоєння нових знань, мета — систематизація та поглиблення знань про...), зміст окремих етапів уроку не завжди відповідає меті.
• Мету та етапи уроку визначено за типологією В. Онищука, а тип уроку за іншими класифікаціями (наприклад, мета — ознайомити учнів з теорією..., етапи відповідають уроку засвоєння нових знань, тип — урок-конференція).
ЗАПАМ'ЯТАЙ:
• Використовуйте в практичній діяльності якусь одну з класифікацій (за певними критеріями), не змішуйте їх;
• користуючись класичною типологією В. Онищука сформулюйте мету уроку,а потім визначте його тип; якщо ви проводите нетрадиційний урок, то в плані уроку можна записати так:
«Форма проведення:урок-подорож, урок-лекція, урок-суд тощо».
|