СУЧАСНІ МЕТОДИЧНІ ВИМОГИ ДО УРОКУ
1. Мета уроку (навчальна, виховна) визначається у відповідності з його можливостями.
2. Навчальна мета уроку повинна бути оголошена учням.
3. Реалізація виховної мети на уроці ( позитивний моральний вплив на учнів, їхнє відношення до навчання, праці, обладнання).
4. Психологічна підготовка учнів до діяльності на уроці: роз’яснення значення теми ,що вивчається, створення проблемних ситуацій , нестандартний початок уроку.
5. Мобілізація опорних знань ( повторення пройденого матеріалу, переважно шляхом ущільненого опитування).
6. Відбір навчального матеріалу у відповідності з метою уроку та рівнем підготовленості учнів.
7. Відсутність помилок у змісті навчального матеріалу.
8. Детальне, зрозуміле для учнів, розкриття фактів, понять, висновків, засвоєння яких є метою уроку.
9. Чітка, виразна , в нормальному темпі , мова викладача.
10. Використання можливостей уроку для розвитку пізнавальної самостійності учнів; впровадження різноманітних завдань для самостійної роботи учнів, спрямованої на формування умінь і навичок, засвоєння яких є метою уроку.
11. Розвиток інтересу учнів до матеріалу, що вивчається.
12. Вірні відповіді на поставлені запитання.
13. Використання методів навчання, які відповідають меті уроку, змісту навчального матеріалу і забезпечують високий рівень активності учнів.
14. Застосування засобів навчання, які відповідають методам уроку (підручники, додаткова література, наочні посібники, натуральні зразки, фонограма, тощо).
15. Використання можливостей уроку для поглиблення знань з інших предметів.
16. Використання можливостей уроку для диференційованого підходу до учнів ( у викладача повинен бути зошит індивідуальної роботи з відстаючими у навчанні учнями).
17. Активне закріплення опорних знань і вмінь учнів.
18. Об’єктивна і своєчасна оцінка знань і вмінь учнів, її стимулююче значення.
19. Інструктування по домашній роботі з урахуванням підготовленості учнів і необхідності розвитку їхньої самостійності.
20. Раціональне використання часу на уроці.
21. Логічний, правильний висновок уроку , стверджуючий або відзначаючий рівень досягнення поставленої мети.
22. Забезпечення оптимального психологічного клімату на уроці.