07 лютого в професійно-технічному училищі №4 м. Полтави викладачем зарубіжної літератури Чайкою Оксаною Анатоліївною та викладачем математики Власенко Юлією Володимирівною для учнів 2 курсу навчання проведено інтегрований урок зарубіжної літератури та алгебри і початків аналізу на тему: «Основні поняття теорії ймовірностей. Питання випадковості та ймовірності в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита». Головним завданням для викладачів на уроці став розвиток абстрактного та асоціативного мислення учнів, вміння проводити проблемний та порівняльний аналіз сюжету твору на основі гуманістичних поглядів на світ і людину, активну життєву позицію.
Для активізації навчальної діяльності учнів викладачами використано такі методичні прийоми, як бесіда, міні-диспут, читання, «сюжетний ланцюжок», що сприяли засвоєнню вивченого матеріалу на глибинному рівні, розвивали аналітичне та критичне мислення учнів.
Для проведення інтегрованого уроку використані наочні і технічні засоби навчання: учнівські мультимедійні презентації, уривки з відеофільму «Майстер і Маргарита», аудіо записи, порівняльні таблиці, картки з завданнями. Глибокий аналіз центральних персонажів роману проведено шляхом самостійної дослідницької діяльності учнів з використанням різних джерел довідкової інформації: словників, енциклопедій, он-лайн ресурсів.
Прийоми мотивації та організації навчальної роботи учнів упродовж уроку сприяли створенню ситуації, при якій більшість учнів відчули задоволення від своїх успіхів («ситуація успіху»).
Що ж є істиною у цьому світі? Що є випадковість та ймовірність? Працюючи в малих групах учні-математики довели, що моральна відповідальність за свої вчинки, слідування вибраним ідеям і визначають майбутнє людини. Вони мали змогу дійти висновку, що доля певною мірою залежить від особистості, що долю, тобто події життя, неможливо передбачити.
Інтерактивні методи роботи на уроці забезпечили евристичний характер навчальної діяльності та розвиток пізнавальної самостійності учнів.
Самостійна пізнавальна діяльність забезпечувалася в процесі співпраці викладачів та учнів, а використання технічних засобів і засобів наочності допомогло їм глибше проникнути в суть вивченого матеріалу та раціонально використати час впродовж уроку. |