Вівторок, 14.05.2024, 20:39
                         Професійно - технічне училище №4 м. Полтави



                         Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [31]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Звіт методичної комісії природничо-математичного циклу за 1 семестр 2013 - 2014 навчального року
16.11.2014, 12:29

  В 1 семестрі 2013-2014 навчального року викладачі природничо-математичних дисциплін працювали над проблемою «Використання різновидів інноваційних форм і методів навчання на уроках природничо - математичних дисциплін».

    Мета методичної роботи комісії  – зміна підходу до  змісту навчання і виховання учнів, забезпечення взаємозв’язку загальноосвітньої і професійної підготовки учнів.  

   Одним із шляхів розвитку творчого потенціалу викладачів природничо – математичного циклу, є впровадження в практику сучасних інноваційних технологій навчання та виховання, досягнень педагогічної науки.

Застосування сучасних інноваційних педагогічних технологій характеризуються тим, що вони:

- збагачують навчальний процес за рахунок впровадження активних, аналітичних і комунікативних способів навчання;

- забезпечують високий рівень навчального процесу;

- формують компетентність майбутніх випускників;

- забезпечують становлення аналітичних, організаційних, проектних, комунікативних навичок;

- розвивають здібності до прийняття правильних рішень у нестандартних ситуаціях;

- орієнтовані на стимулювання творчого потенціалу.

Було організовано і  проведено:

-  коригування та затвердження  навчальної плануючої документації викладачів;

-  підсумки моніторингу знань учнів за шкільний курс та визначалися завдання подолання прогалин у знаннях, уміннях учнів;

- огляд навчально-методичної літератури,

- організовано роботу викладачів з приводу модернізації комплексного методичного забезпечення предметів;

-  проведено предметні тижні з хімії, математики, фізики.

Викладачі методичної комісії протягом семестру приймали активну участь у методичній роботі училища. Оформлено та підготовлено виступи до педагогічних рад, обласних семінарів, методичного тижня, підведення підсумків предметних тижнів.

         Систему своєї  роботи, творчі надбання під час проведення предметного тижня, змогла показати викладач хімії Вишар Є.В. Розпочався тиждень конкурсом хімічних ерудитів «Розгадай кросворд». Був проведений відкритий урок  в групі 208 «Неклітинні форми життя і одноклітинні організми». Надзвичайно цікавим був виховний захід «Культура спілкування по телефону», а також екскурсія до ПНПУ ім. В.Г. Короленка на природничий факультет (тераріум, вітрина фауни Полтавщини) з учнями 3 курсу.

         Актуальною була виставка творчих робіт учнів з предметів «Хімія» та «Біологія», де учні змогли представити свої творчі доробки з природного матеріалу з використанням професійної спрямованості.

         Цікавим  та змістовним було проведено тиждень математики «Математика – прообраз краси світу» викладачем Власенко Ю.В.. Під час тижня учні з метою відпрацювання навичок роботи на комп’ютерах, активізації творчих здібностей та естетичного смаку мали можливість взяти участь у математичній мультимедійній розминці «У світі чисел». Для учнів ІІ та ІІІ курсів була проведена інформаційна експериментальна робота «Стрічка Мебіуса».

З метою виховання культури поведінки, розширення учнівського  світосприйняття та чудових емоцій від віртуальних пригод було організовано і проведено п’ятихвилинку спілкування «Математика на кожному кроці».

Два учні – Нетребко Дмитро (206 гр.) та Киричок Роман (гр. ТУ4) прийняли участь у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної вправності  «Бобер» в Україні, що відбувся  11 листопада 2013 року.

         Тиждень фізики, який мав назву «Навчаючись, пізнаємо красу довкілля» розпочався з проведення в кожній навчальній групі хвилинок цікавих технічних повідомлень «Нобелівська премія в галузі фізики 2013 року». 

         Також було проведено цікаву інформаційну годину «Пізнаємо фізику вдома для учнів груп кухарів і пекарів на тему: «Як виміряти швидкість світла на кухні?». За мету викладач Криворотько К.В. ставила активізацію мотиваційних чинників у створенні позитивного ставлення до навчання, виховання інтересу до фізики.

         Поряд з цим були проведені і інші різноманітні заходи:

-       Крос – тест з учнями 2 курсу «Земля – наш спільний дім» про екологічну обстановку на планеті та проблеми вирішення питань збереження довкілля;

-       Тренінгові заняття «Розв’язування задач з підготовки до Всеукраїнського конкурсу «Левеня – 2014» та аукціон власно складених учнями задач краєзнавчого змісту мали на меті зацікавити учнів розв’язками задач, знаходження компромісів та використання професійних  знань при вивчення фізики;

-       Інтерактивна подорож до Всесвіту з використанням мультимедіа наочно привабила багатьох учнів до вивчення астрономії.

         Усі заходи при проведенні предметних тижнів були добре  продумані і підготовлені викладачами, а потім на засіданні методичної комісії підведені  підсумки, зроблений їх глибокий аналіз.

         Позакласна робота викладачів природничо – математичного циклу була різноманітною. Так було підготовлено та проведено позакласний захід «Хімічний КВК», а також усний журнал «Видатні українські математики», відбувся перегляд відеофільму «Дорога в Космос»

Творчий пошук і впровадження нового, дослідницька діяльність є стилем діяльності всіх членів методичної комісії.

Викладачі, узагальнюючи та систематизуючи свій досвід роботи  створили власні методичні розробки, які будуть розглянуті на січневих читаннях. Викладачі Власенко Ю.В. та Криворотько К.В. опублікували методичну розробку виховної години «Живе під сонцем України Шевченкове слово…» на Методичному порталі.

  Максимальне розкриття  творчого потенціалу кожного педагога відбувається протягом року. Народжуються нові ідеї, удосконалюються відомі методи, проходять за різною тематикою засідання круглих столів, семінарів, поступають до друку нові розробки,  які народились у вирі педагогічного життя.

         З метою розвитку творчих здібностей викладачів,  проводиться системна робота з самоосвіти викладачів методичної комісії, яка передбачає створення ситуації потягу до самовдосконалення, оволодіння раціональними прийомами проведення уроків, вмінням аналізувати, оцінювати власну діяльність.

Вивчено і проаналізовано позитивні педагогічні надбання викладачів природничо – математичного циклу і застосування їх при подальшому викладанні програмового матеріалу. Звернуто увагу на застосування в роботі досвіду викладача математики Власенко Ю.В. з питань використання інформаційно – комунікативних технологій під час проведення уроків природничо – математичного циклу. Ведеться робота по створенню уроків до електронного підручника з предмету «Інформаційні технології» згідно отриманого завдання від НМЦ ПТО Полтавської області.

Викладачами методичної комісії опрацьовано методику розробки завдань для поглибленого вивчення матеріалу предметів для обдарованих учнів. Підібрано матеріали по адаптації і впровадженню інноваційних методів та прийомів роботи з учнями на уроках фізики,  математики і хімії.

Проаналізовано членами методичної комісії проведення профорієнтаційної роботи у школах міста та подальше виконання плану набору і комплектування груп.

Взята активна участь членами методичної комісії у підготовці учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з предметів природничо-математичного циклу. Виявлено учнів серед випускних груп, що будуть складати ЗНО, проводяться з такими учнями   додаткові індивідуальні заняття та консультації, організовано пробне ЗНО.

         Впровадження  інноваційних педагогічних технологій в процес  підготовки майбутніх випускників покращують  засвоєння навчального матеріалу учнями, зменшують час на вирішення стандартних завдань та допомагають знайти розв'язки нестандартних, стимулюють творчий потенціал педагогічних працівників, зумовлюють позитивне ставлення до навчальних дисциплін як учнів так і викладачів, підвищують рівень інформаційної культури та створюють умови для повноцінного розкриття особистостей. Тому застосування інноваційних педагогічних технологій є однією з умов якісної підготовки майбутнього випускника.

         Отже, протягом 1 семестру викладачами методичної комісії постійно здійснюється перехід до якісно нового стану викладання предметів природничо – математичного циклу, оскільки інновації в навчанні вважаються процесом створення, запровадження та поширення в навчальній практиці нових ідей, засобів, педагогічних та управлінських технологій, у результаті яких підвищуються показники (рівні) досягнень структурних компонентів процесу  навчання.

            Основними завданнями перед методичною комісією на ІІ семестр 2013-2014 навчального року  є:

-       використання диференціації навчання спрямованої на створення оптимальних умов для виявлення та розвитку інтересів і здібностей учнів.

-       впровадження сучасних підходів щодо організації навчального процесу на уроках природничо-технологічних дисциплін.

-       постійне застосування інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні предметів

-       розвиток логічного мислення, творчості, уяви та вміння учнів застосовувати знання на практиці.

-       продовження роботи над спрямованістю кожного предмету природничо-математичного циклу на розвиток життєвих компетенцій учнів на уроках.

Такі завдання по організації роботи методичної комісії повинні позитивно вплинути на  якість навчального процесу та на діяльність  педагогічних працівників.

Категорія: Мої файли | Додав: ПТУ4
Переглядів: 1327 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  •